'Het antwoord' - Reisverslag uit Portsmouth, Dominica van Reini Franssen - WaarBenJij.nu 'Het antwoord' - Reisverslag uit Portsmouth, Dominica van Reini Franssen - WaarBenJij.nu

'Het antwoord'

Blijf op de hoogte en volg Reini

02 November 2016 | Dominica, Portsmouth

Het antwoord....

Er zijn verschillende reactie geweest op 'het vragenuurtje'. De afgelopen weken heb ik ook veel vragen van mensen gekregen die ik ontmoet heb. Vandaag zal ik daarop ingaan en ook meer vertellen over mijn ideeën en gedachtegangen.

Voor velen is het bijzonder dat ik voor het caribbisch gebied gekozen voor mij eerste reis. Echter is dit voor mij niet zo'n vreemde keuze, dit naar aanleiding van mijn eerste echte vakantie zonder mijn ouders. Bestemming: Dominicaanse Republiek. Nadat ik afgelopen voorjaar een korte trip gemaakt heb (Mexico, Belize en Guatemala) was het voor mij duidelijk om deze regio beter te leren kennen.  De mensen zijn heel behulpzaam, soms met gebrekkig engels proberen ze je toch verder te helpen.
En nu dat ik een maand van huis ben heb ik een goed idee over de (ei)landen die ik heb aangedaan.
Is dit wat ik er van verwacht? Ben ik mezelf al tegengekomen? Vind ik het nog wel leuk? Heb ik al echt een k*t dag gehad?
Allemaal vragen waar mensen me van te voren voor gewaarschuwd hebben en vragen die mensen mij nu stellen.
Het gaat oprecht goed. Ondanks dat ik geregeld merk dat ik moe ben, heb ik het ontzettend naar mij zin. Zelf wijd ik de vermoeidheid aan alle indrukken die ik krijg, aan het vele reizen en misschien ook wel een beetje de onzekerheid over morgen. Ik probeer namelijk zo min mogelijk dingen vast te leggen. 1 omdat ik reis door The Caribbean, dus alles loopt toch net iets anders dan dat je gepland had. 2 omdat ik alleen reis dus mensen ontmoet die wellicht andere activiteiten hebben dan ik in eerste instantie.  3 omdat hoe hoger je verwachtingen zijn , hoe harder je teleurgesteld kunt worden. Het beste plan is om geen plan te hebben hier. Natuurlijk wel ideeën en opties maar niks is definitief.
Ik heb nog geen echt k*t dag gehad. Het is één dag voor gevallen dat degene waar ik verbleef het huis vroeg in de ochtend verliet, zonder een bericht achter te laten of zelfs de sleutel. Hierdoor kon ik niet het huis afsluiten om met mijn activiteit mee te kunnen. Om 17.00 uur kwam hij binnen met een niet heel sterk verhaal. Ja, dit was balen want ik had een super leuke dag voor de boeg. Maar nu werd ik min of meer gedwongen tot niks. Dus heb ik heerlijk geluierd en een Skype gesprek gehad met een vriendinnetje.
En nee ik heb nog geen heimwee.  Het is natuurlijk wel een beetje raar te realiseren dat je op bepaalde momenten niet thuis bent, denk aan verjaardagen, feestdagen, maar ook op belangrijke dagen er zijn voor vriendinnen. Maar voor vertrek heb ik een aantal kleine dingetjes meegekregen van dierbaren. Zo zit het gelukspoppetje, gekregen van mijn peettante, aan mijn portemonnee met belangrijke papieren. In diezelfde portemonnee zitten ook foto's van pap, mam, mijn zus, haar vriend en mij die ik van mijn zus heb gekregen. En in de portemonnee met mijn geld zit een ketting die ik van oma heb gekregen. Van mam heb ik een klein hartje kregen, die bewaar ik mijn backpack. Wanneer ik deze kleine attenties tegenkom dan komt er een glimlach op mijn gezicht. Wetend dat we elkaar niet zullen vergeten (ofzoiets....)
Wat misschien wel het nadeel van alleen reizen, dat ik het met niemand kan delen. Als ik met mensen ontmoet en daar activiteiten mee doe dan kan ik het voor met hen delen, maar naar een korte periode daar ieder zijn eigen weg. Dus herinneringen ophalen gaat een beetje lastig. Natuurlijk kan ik het vertellen via Skype, maar die persoon is er geen onderdeel van geweest. Dus dat is toch anders.

Het enige waar ik (echt) van baal, is het feit dat deze regio nog vele malen duurder is dan dat ik berekend had. Het is niet dat ik het geld over de balk gooi, maar ik laat ook geen dingen vanwege het geld. Ik ben hier namelijk maar één keer. Wel ben ik bewust van waar ik het aan uitgeef. Maar nog verlaat het geld mijn rekening alsof ik een ontzettend groot gat in mijn hand heb....Ik wil niet op de zaken voor uit lopen, maar de kans is aanwezig dat ik eerder terug ben dan gepland, omdat mijn geld dan al op is....
Tot die tijd, ga ik genieten. Mooi mensen ontmoeten, nieuwe culturen ontdekken en me in de zevende hemel prijzen dat ik dit mag meemaken.

Tip: Verwacht minder van je leven en geniet van wat je toe komt!

-Liefs x-


  • 02 November 2016 - 15:14

    Hanny:

    Hoi Reini,

    Wat een verhaal uit je hart, toppie.
    Ben trots en ook wel een beetje jaloers op je. Jij doet nu dat waar ik vroeger alleen maar van droomde.
    Geniet ervan en blijf ons je verhalen sturen.
    Groetjes uit een koud Blitterswijck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reini

Begin oktober vlieg ik naar Sint Maarten, om 4 tot 5 maanden The Caribbean te ontdekken. Tijdens mijn reis zal ik ook Suriname aan doen, voor vrijwilligerswerk. Via deze weg wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn ervaringen en gebeurtenissen. Daarnaast heb ik heb ook een Facebookpagina: https://www.facebook.com/Discover-Paradise-1574831222825990/ Veel plezier!!

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1121
Totaal aantal bezoekers 15006

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 10 Februari 2017

Backpack The Caribbean

Landen bezocht: