Sint Maarten - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Reini Franssen - WaarBenJij.nu Sint Maarten - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Reini Franssen - WaarBenJij.nu

Sint Maarten

Blijf op de hoogte en volg Reini

21 Oktober 2016 | Sint Maarten, Simpson Bay

Aangekomen in Philipsburg,  krijgen we een stempel in ons paspoort en zijn we weer op Sint Maarten. Via Couchsurfing heb ik een slaapplaats kunnen regelen in 't Franse deel. Opzich wel jammer aangezien het Franse deel niet heel actief is, zeker nu in het laagseizoen. Er zijn alleen een aantal restaurantjes open tot een uur of acht. Maar ergens waar je in de avond een biertje kunt drinken, dat kennen ze niet. Daarvoor zou ik naar de Nederlandse kant moeten.
Maar het is hier prachtig weinig toeristische plekken, dus je kunt er prima ronddwalen en het land verkennen.  Daarbij zijn er over het hele eiland meer dan 39 stranden te vinden, met ieder een eigen karakter.
Samen met Jolien, die ik op Saba heb leren kennen, zijn we een dagje naar Ilet Pinal geweest. Een super mooi eilandje op 10 minuten varen. We zijn eerste het eiland gaan verkennen. Met prachtige vergezichten,  zo keken we uit op Anguilla, St Barth's, St Eustatius en Saba. Aangezien dat we vol in de zon hebben gelopen, waren we blij dat we op het strand konden gaan liggen. Een duik nemen in het prachtige water leek ons een prima verkoeling, helaas was het water qua temperatuur warmer dan we gehoopt hadden. Maar desondanks hebben we een heerlijk dag aan een super mooi strand gehad.

In het Franse deel kun je heel makkelijk met de bus, het openbaar vervoer,  reizen. Zo ga ik dan ook voor 1,5 dollar met de bus naar Grand Case. Een mooi lief dorpje, met prachtige uitzicht over zee en richting Anguilla. Hier kun je heerlijk rond wandelen, geniet van de het strand en de zee. Ik heb heerlijk gegeten bij LoLo. Dit zijn een reeks restaurantjes naast elkaar die het eten bereiden op de barbecue. Het ruikt er geweldig en het smaakt ook nog eens prima....!

De dagen die over zijn besteed ik in Orient Bay, daar waar ik ook slaap. Ik loop er wat rond, lig wat aan te strand, neem een paar lekkere duiken, kijk uit op St Barth's en laat alles over me heen komen.
Tot nu toe bevalt het me prima, het alleen reizen. Ik heb namelijk niet het idee dat ik alleen ben. Er zijn zoveel lieve mensen om een praatje mee te maken, maar ook die je willen helpen. Zo word ik door mijn host, Sév, mee gevraagd naar de barbecue van haar vrienden. Super aardige mensen, warm en open. Ik kan gewoon aanschuiven en heb 't idee dat ik al jaren onderdeel van dit gezelschap uitmaakt.
De laatste dag op dit eiland breng ik door op Little Bay samen met Sév. Het is klein en totaal niet toeristisch. En als je de weg er naartoe niet weet, dan zul je het nooit vinden. Zelfs 'per ongeluk' tegen komen is geen mogelijkheid. We nemen ter afsluiting een drankje in de Sunset Bar, waar we de zon ook aan het  eind van de horizon ten westen van Anguilla in zee zien zakken.

Door Sév word ik naar Marigot gebracht, de hoofdstad aan de Franse kant, daar neem ik de bus naar het vliegveld,  Nederlandse kant. Via een extra stop omdat de buschauffeur een andere route rijdt dan dat hij van te voren aan mij verteld had.... ach 't blijven the caribbean...kom ik prima op tijd op 't vliegveld aan.

Ik ben aangekomen op Sint Maarten toen het donker was, nu net voor de middag krijg ik een veel beter beeld van het vliegveld. Princess Juliana, is HET Internationale vliegveld van Sint Maarten,  maar wordt ook gezien als de ingang voor the caribbean. Zo heb je altijd een tussenlanding of overstap op Sint Maarten, voordat je naar St. Eustatius, St Barth's, St Kitts of meedere eilanden in deze regio gaat. De grootte van het vliegveld valt dan wel weer mee. In totaal heeft dit airport 13 gates, zowel regionale als voor internationale vluchten.

Sint Maarten was een mooie/goede bestemming, lieve mensen en makkelijk te verkennen met het lokale vervoer. Voor mij is het een echte vakantiebestemming als je kiest voor zon, zee en strand. Cultureel is er niet heel veel te zien of te doen en op Pic Paradise na is er ook niet echt een hike of dergelijke. 

Mocht ik een keer terugkomen naar dit eiland, dan zou ik er voor kiezen om een aantal dagen op te strand te vertoeven en dan de boot te pakken naar de omliggende eiland voor een hike en voor te duiken. 
Dit schrijvende, op 't vliegveld, maakt me nieuwsgierig naar mijn nieuwe bestemming: Dominica. De aflevering van 3 op Reis van zondag 16 oktober heb ik gezien. Het bevestigd dat wat ik al wist. Een groen eiland vol avontuur. Ik laat me verrassen.
Nu eerst wachten tot mijn vlucht vertrekt en goed aankomen in Dominica...

  • 21 Oktober 2016 - 17:57

    Neel:

    Reini!

    Wat vervelend dat het water in de zee daar te warm was!! Hier vind ik de regen ook te koud, dus ik snap helemaal wat je bedoeld. Veel plezier op Dominica en de groeten aan al die muchachos van je daar ( oeps grapje, papa en mama van Reini)

    Veel liefs, uit (nu nog) Erp

  • 25 Oktober 2016 - 23:53

    Carla:

    Hallo Reini,

    Zo te lezen gaat het goed met jou, mooie omgeving en mooie mensen ontmoeten
    Ik had vanmorgen je verslagen al gelezen.
    Maar had met Mariet afgesproken om samen Beej Mooren koffie te drinken.
    Dus dacht vanavond nog effe Reini schrijven.
    Op 17 oktober is oma Meijers overleden na een kortstondige ziekte op 92 jarige leeftijd.
    We hebben van oma een waardig afscheid mogen kunnen nemen.

    Reini veel plezier op Dominica, was een mooie aflevering bij 3 op reis.

    Groetjes Geert en Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reini

Begin oktober vlieg ik naar Sint Maarten, om 4 tot 5 maanden The Caribbean te ontdekken. Tijdens mijn reis zal ik ook Suriname aan doen, voor vrijwilligerswerk. Via deze weg wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn ervaringen en gebeurtenissen. Daarnaast heb ik heb ook een Facebookpagina: https://www.facebook.com/Discover-Paradise-1574831222825990/ Veel plezier!!

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 15004

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 10 Februari 2017

Backpack The Caribbean

Landen bezocht: