Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Reini Franssen - WaarBenJij.nu Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Reini Franssen - WaarBenJij.nu

Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Reini

30 December 2016 | Curaçao, Willemstad

Curaçao

Dit is geen bestemming die direct op mijn lijstje staat, maar voor mijn vliegticket om Suriname te verlaten is het beter om even Curaçao aan te doen. Hier verblijf ik vier nachten. Deze nachten slaap ik bij een Nederlands vrouw gevonden via Airbnb. 
Qua locatie ligt het prima, een stukje lopen om vervolgens met een mini bus naar Punda, stadsdeel van Willemstad, te gaan. Hier kun je via de loopbrug naar Otropanda, waar je heerlijk kunt rond lopen bij het Fort.
De eerste dag verken ik de omgeving. Op dinsdag ga ik met een medehuisgenoot naar Santa Maria, een strand waar je ook mooi moet kunnen snorkelen. Helaas valt het snorkelen een beetje tegen, maar het strand ligt prima en de zon is ook lekker aanwezig. In de ochtend hebben we een flinke regenbui gehad maar daar is gelukkig niks meer van te zien.
In de avond, na het eten,  ga me voorbereiden voor Cuba. Ik heb voor de eerste drie weken een groepreis gebeokt. Vanuit de reisorganisatie heb ik veel informatie gekregen, die ik nog niet heb doorgenomen. Nu dat ik dit aan het lezen ben raak ik in paniek, want in Cuba kun je alleen euro's wisselen voor CUC. Op Curaçao is het echter zo dat ik alleen met de Antiliaanse Gulden of US Dollars kan betalen. Wanneer ik in Cuba zou willen pinnen, wat bijna niet te doen is, betaal ik 10% aan kosten.
Uiteindelijk doe ik een groot bedrag aan US Dollars pinnen om die vervolgens bij de bank in te ruilen voor euro's.
De tijd die ik over heb breng ik op mijn gemak door, zeker omdat ik bij aankomst in Cuba direct begin aan mijn rondreis.
Een oud klasgenootje van de middelbare school is voor stage op Curaçao en daar spreek ik mee af om een drankje te doen!

Curaçao heeft voor mij niet iets speciaal of bijzonders. Het is prima luieren met mooi weer aan het strand, maar dan houdt het op (voor mij). Gelukkig staat mijn vlucht naar Cuba klaar en kan het laatste stukje van mijn reis beginnen!!!

  • 30 December 2016 - 09:31

    Timmie:

    Veel plezier in cuba!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reini

Begin oktober vlieg ik naar Sint Maarten, om 4 tot 5 maanden The Caribbean te ontdekken. Tijdens mijn reis zal ik ook Suriname aan doen, voor vrijwilligerswerk. Via deze weg wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn ervaringen en gebeurtenissen. Daarnaast heb ik heb ook een Facebookpagina: https://www.facebook.com/Discover-Paradise-1574831222825990/ Veel plezier!!

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 15020

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 10 Februari 2017

Backpack The Caribbean

Landen bezocht: