Dominica - Reisverslag uit Marigot, Dominica van Reini Franssen - WaarBenJij.nu Dominica - Reisverslag uit Marigot, Dominica van Reini Franssen - WaarBenJij.nu

Dominica

Blijf op de hoogte en volg Reini

06 November 2016 | Dominica, Marigot

Dominica...

Na een vlucht met verschillende overstappen en tussenlandingen, in een klein vliegtuigje, kom ik aan op Dominica. Hier word ik door een taxi naar mijn B&B gebracht. Helaas is het al donker, want we doorkruisen het hele eiland om in Roseau uit te komen. 
Ik word vriendelijk ontvangen door James, de gastheer. Hij laat mij alles zien en wenst me een fijne avond, de administratie bewaren we voor morgen.
Na het ontbijt vertelt hij mij alles over het eiland, over de veiligheid, over de normen en waarden en hij heeft nog een aantal tips & tracks. Hij tekent alles op de plattegrond van het eiland, zodat ik altijd alles bij de hand heb. Wat ik minder leuk vind om te horen is dat hij me adviseert om geen hike te gaan doen. Dit aangezien ik alleen ben, dus wanneer er iets gebeurt kan niemand hulp gaan halen voor mij. Dit is jammer want juist (ook) voor de hikes ben ik naar Dominica gekomen.
Maar ik bezoek de Hot Springs, het is bijzonder te zien hoe warm water uit zichzelf kan zijn. Ik had het koud toen ik eruit kwam, ondanks dat het toch nog 33 graden was. Champagne Beef is ook een plek waar je geweest moet zijn. Dit is een strand met bubbels in het water. Dit komt door het warme water dat vanaf de rivieren de zee in stroomt. Je kunt het zien als een hot tube,  alleen dan in de zee. Nadat ik een aantal mooie plekken gezien heb in het zuiden van Dominica kies ik er voor om met de boot naar Guadeloupe te gaan. Dit op advies van een aantal mensen die ik hier gesproken heb....

...Bij terugkomst op Dominica kies ik ervoor om in het noorden te verblijven: Portsmouth. Hier heb ik via Airbnb een slaapplek gevonden bij een 'echte' rasta. Genaamd Friday. Met dreadlocks en een joint in zijn hand laat hij mijn kamer zien. Het is niet groot, maar wel goed voor de ervaring.  Het is namelijk een traditioneel huisje, golfplaten dak, woonkamer/berging/keuken is één ruimte, geen warm water en naar het toilet gaan is een avontuur. Buiten in de tuin staat namelijk 1 gebouw met twee deuren/zeilen. Links is voor de douche, rechts is de wc. En in de avond, na zessen, ligt er bij de 'achterdeur' een zaklamp voor op je hoofd om naar het toilet te gaan. Ik zal een aantal foto's toevoegen voor het idee :)
Internet heeft hij ook niet, dus om naar de actuele vluchttijden ben ik aangewezen op een internetbar.

Met Friday maak ik een kleine hike, wat ons uitzicht geeft op de stad en omliggende dorpen. We hebben een goede dag uitgekozen want we zien zelfs Guadeloupe aan het einde van de horizon. Wat me opvalt is dat de natuur er niet 'natuurlijk' maar rommelig / verstoord uitziet. En inderdaad ik zie het goed, dit zijn de achterblijfselen van orkaan Erica die in augustus 2015 hier aan land kwam. Dit is ook goed te zien tijdens de boottrip over de Indian River, een van de locaties waar Pirates of the Caribbean is opgenomen....
Mijn laatste dag op Dominica had ik graag Independence Day willen vieren. Volgens verschillende mensen wordt deze dag in iedere stad/dorp gevierd. Helaas bleek op de dag zelf dat alle feestelijkheden zich in de hoofdstad af deden spelen. Alle schoolkinderen werden in de ochtend met busjes naar Roseau gereden om daar mee te doen aan de parade. Omdat het een nationale feestdag is rijden er geen reguliere busjes. Dus helaas dit feest gaat aan mij voorbij...
Wat me direct de gelegenheid biedt om me voor te bereiden op de vlucht van morgen. Dan ga ik via Barbados, Grenada en Trinidad naar Suriname. Hier zal ik ongeveer 15 uur mee kwijt zijn, wat inhoud dat ik rond middernacht landt in Paramaribo.

Dit schrijvende op het vliegveld en terugdenkend aan de tijd die ik hier gehad heb. Denk ik dat dit geen slimme keuze is om alleen naar toe te reizen. Veel dingen worden afgeraden, omdat ik dus alleen ben, waardoor je bezoek toch iets minder leuk wordt. Ook is het een prijzige bestemming, als je met twee personen bent kun je de kosten delen.
Maar ik ben blij dat ik het land heb aangedaan en dat ik van de natuur heb mogen genieten!

Op naar Paramaribo!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reini

Begin oktober vlieg ik naar Sint Maarten, om 4 tot 5 maanden The Caribbean te ontdekken. Tijdens mijn reis zal ik ook Suriname aan doen, voor vrijwilligerswerk. Via deze weg wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn ervaringen en gebeurtenissen. Daarnaast heb ik heb ook een Facebookpagina: https://www.facebook.com/Discover-Paradise-1574831222825990/ Veel plezier!!

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1442
Totaal aantal bezoekers 15012

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 10 Februari 2017

Backpack The Caribbean

Landen bezocht: