Bijna een maand voor vertrek... - Reisverslag uit Broekhuizenvorst, Nederland van Reini Franssen - WaarBenJij.nu Bijna een maand voor vertrek... - Reisverslag uit Broekhuizenvorst, Nederland van Reini Franssen - WaarBenJij.nu

Bijna een maand voor vertrek...

Door: Reini Franssen

Blijf op de hoogte en volg Reini

04 September 2016 | Nederland, Broekhuizenvorst

Hola,
Morgen over een maand is het zover. Dan vertrek ik naar mijn eerste bestemming: Sint Maarten. Voordat ik kan vertrekken zijn er nog een groot aantal dingen die geregeld moeten worden, hier ben ik al druk mee in de weer en de komende weken zijn vooral nodig om dit allemaal af te ronden.

Deze week heb ik een bezoek gebracht aan het Consulaat in Rotterdam, voor mijn visum naar Cuba. Het klinkt misschien heel officieel maar dat viel uiteindelijk allemaal wel mee. Vooraf heb ik een aantal formulieren moeten invullen, over mijzelf en mijn reisplannen. Bij binnenkomst zijn deze papieren met mijn paspoort overhandigd. In nog geen vijf minuten moest ik €22,- cash betalen en kreeg mijn visum overhandig. Als een kind zo blij…. Ik ga naar CUBA !!!
Zo heb ik afgelopen week ook mijn eerste reeks vaccinaties gehad. Aangezien ik een lange periode op reis ga naar gebieden waar veel vaccinaties voor nodig zijn, bestaat mijn reeks uit drie bezoeken aan de GGD. De vaccinactie voor Rabiës bestaat bijvoorbeeld uit drie spuiten. Tussen de eerste twee spuiten moet precies een week zitten, tussen de eerste en de laatste spuit zitten 28 dagen.
Naast verschillende vaccinaties is het ook van belang dat het financieel goed in orde is. De afgelopen maanden/jaren heb ik flink gewerkt om deze reis te kunnen betalen, desondanks zal het tijdens mijn reis keuzes maken worden. Aangezien ik niet voor de goedkoopste bestemmingen heb gekozen, sterker nog The Caribbean is zeer prijzig. Buiten dat is het ook handig dat mijn ouders gemachtigd zijn, om mee te kunnen kijken op mijn rekeningen en eventueel overboekingen kunnen doen als ik zelf daarvoor niet in de mogelijkheid ben. Ook heb ik bij een ander bank een rekening geopend. Mocht de ene bankpas het niet doen, dan heb ik nog altijd de pas van een andere bank die het waarschijnlijk wel zal doen. Daarnaast heb ik ook nog een creditcard mochten in geval van nood. In deze dingen, de dingen die moeten, heb ik niet zoveel zin.
Maar gelukkig zijn er ook hele leuke aspecten aan een reis voorbereiden. Zo heb ik een aantal boeken om door te lezen: Discover the Caribbean Islands; South America; Central Amerika en heel veel reisblogs via internet. Heerlijk om te lezen waaruit ik een keuze mag maken, want om alles te gaan zien… Helaas daar heb ik geen tijd/geld voor. En heerlijk om weg te dromen bij het idee dat ik over een aantal weken over dat ene strand zal lopen, of bij de scheiding zal staan tussen The Caribbean Sea en The Atlantic Ocean, of boven op de vulkaan op een van de vulkanische eilanden in The Caribbean zal staan… Heerlijk…ik kan niet wachten…

Over een maand mag ik heb vliegtuig in, het duurt nog even. Maar nu al heb ik mensen voor het laatst gezien. De komende tijd wordt dat natuurlijk steeds mee. Zelf ben ik stiekem wel een beetje zenuwachtig, of beter gezegd nieuwsgierig hoe ik hier op ga reageren.
Het zal met de week wel bijzonderder worden om bekende te zien, maar ach laten we nuchter blijven. Ik mag een super vet avontuur tegen moed gaan en over 5 maanden ben ik weer terug. Wat zijn 5 maanden op een mensen leven? Niks toch?

-Liefs-

  • 26 September 2016 - 19:58

    Connie Van Baalen:

    Hallo Reini,
    aangezien ik pas volgende week weer start met volleyballen zal ik je niet meer zien denk ik! Dus vandaar op deze manier even hoiju zeggen tegen jou: ik wens je een hele fijne reis, geniet van alle mooie dingen en leer van alle shitdingen!! En ik weet niet of je nog naar Jamaica gaat maar daar zijn wij wel eens geweest en dat vond ik erg mooi, hele lieve mensen, don't worry be happy, Ya man!
    Tot over 5 maanden!! Met natuurlijk veel foto's!!
    groetjes en tot ziens,
    Connie

  • 05 Oktober 2016 - 08:05

    Pap En Mam:

    hallo Reini vandaag is het zover, vertrek vanaf schiphol voor een hopelijk mooie reis. geniet van alle leuke dingen die je mee gaat maken. we zijn trots dat je dit durft aan te gaan.
    Er gaan mooie tijden voor je komen maar zeker ook mindere leer hier van en je zult zien dat alles goed komt.
    5 maanden is lang, we gaan je missen.
    Meid maak er een hele mooie reis van.
    Een dikke kus van mam en pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reini

Begin oktober vlieg ik naar Sint Maarten, om 4 tot 5 maanden The Caribbean te ontdekken. Tijdens mijn reis zal ik ook Suriname aan doen, voor vrijwilligerswerk. Via deze weg wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn ervaringen en gebeurtenissen. Daarnaast heb ik heb ook een Facebookpagina: https://www.facebook.com/Discover-Paradise-1574831222825990/ Veel plezier!!

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 15021

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 10 Februari 2017

Backpack The Caribbean

Landen bezocht: